Як купити квартиру


Все почалося з того, що у мене були гроші, які лежали і не працювали, тому їх терміново потрібно було інвестувати. Перепробувавши кілька напрямів в бізнесі, я вирішив вкластися в найбільш надійну нішу – нерухомість.
Мені не довелося довго шукати об’єкти, так як практично відразу свій вибір я зупинив на двох таунхаусах, які перебували в котеджному селищі, куди один мій знайомий вже встиг вкластися. Але під час переговорів із забудовником я зрозумів, що можна отримати непогану знижку, якщо придбати одразу 5 будинків. Рекомендую почитати про «Лисовый квартал» и «Крона Парк»: настоящее и будущее недвижимости в пригороде Киева – городе Бровары 

Після того як метри були заброньовані, мені залишалося лише знайти покупців. Мало у кого було необхідну кількість грошових коштів у вільному обороті, тому довелося шукати інші варіанти.
Придуманий нами інвестпроект щодо спільної купівлі таунхауса, розділеного на 8 квартир-студій, які можна здавати в оренду, теж не приніс швидкого результату.

Потенційні покупці знайшлися так швидко, що нам навіть довелося викупити шість будинків замість раніше запланованих п’яти.
Працює це так
Схема така:
Наша команда шукає об’єкти в нових котеджних селищах, які можна придбати разом і розділити на окремі квартири-студії, де є все необхідне для комфортного проживання.
Такий підхід дозволяє придбати квадратні метри в кілька разів нижче звичайної вартості квартири в цьому ж районі.
Сьогодні ми вже не купуємо об’єкти заздалегідь — ми їх бронюємо, підбираємо людей, а потім організуємо зустріч з власником.
Продаж таунхауса по часткам відбувається в середньому за два місяці. Саме за рахунок цієї моделі ми вважаємо наш проект успішним прикладом краудфандингу, але тільки не в класичному його вигляді.
Ми витратили всього 3 тисячі рублів для залучення перших клієнтів
Це приклад того, як підбірка з п’яти оголошень на трьох великих рекламних акселераторах дозволила запустити проект і спровокувала шквал вхідних дзвінків і запитів.
Ми навіть не займалися аналізом конверсії і розбором інших показників, так як банально не встигали задовольняти всі вхідні з однією з майданчиків, а саме з Avito. Це навряд чи можна вважати звичайним везінням.
Пізніше ми почали просувати наш продукт через контекстну, тизерну і навіть зовнішню рекламу. Але кращих результатів, ніж з популярних дощок оголошень, ми не змогли отримати, тому сьогодні відсоток з заявок саме з цих каналів становить близько 70% від загальної маси.
Я займався стратегією і безпекою нашого бізнесу
Під час першого продажу об’єкта ми могли розраховувати тільки на свої сили, а саме на досвід і знання трьох співзасновників компанії. Ми чітко розділили свої обов’язки і зони відповідальності кожного. Хтось працював з вхідними, в той час як інший відповідав за виїзні зустрічі і технічні нюанси.
Приміром, я займався саме стратегією і безпекою нашого бізнесу, вирішуючи юридичні питання, що відносяться до тієї системи, яку ми розробили.
Кожен будинок — маленький краудфандиговый проект
Краудфандінг варто розглядати як ідеальний спосіб для втілення бізнес-ідеї у життя за рахунок залучення громадськості до спільного співфінансування проекту.
Наш бізнес з продажу економ-житла — це не зовсім краудфандінг в його класичному виконанні, але все ж має риси, що лежать в його основі.
По суті, кожен наш будинок – це маленький краудфандиговый проект, де є обмежена кількість учасників, кожен з яких отримує матеріальну вигоду за рахунок спільного капіталовкладення.
Наш потенційний клієнт має досить розмитий типовий портрет. Це, в першу чергу, люди, які приїжджають в Москву на роботу або навчання, не бажають знімати квартиру, але в той же час не мають коштів для придбання окремого будинку або типового житла в багатоповерхівці.
Всі хочуть заробити на квартиру в Москві без вкладень і ризиків
Коли я побачив реальні результати, то згадав одне мудре висловлювання: «Чим багатше ти робиш інших – тим сам стаєш багатшим». Тому я вирішив на основі уже здобутого досвіду запустити навчальні курси. І я мав рацію, так як кожен хотів би заробити на квартиру-студію в Москві без вкладень і ризиків.
Особливу увагу я намагаюся приділяти юридично правильного оформлення угоди, так як найменша помилка одного з партнерів може боляче вдарити по репутації всього бренду або вашому гаманцю.
На виході ми отримуємо потенційних партнерів, які розуміють затребуваність послуг по спільному придбанню житла. Все це видно по поточній роботі, так як сьогодні ми займаємося 25-30 реальними проектами.
Перекладаємо бізнес-модель на ринок столичних новобудов
Домігшись успіху в продажу заміського житла, розділеного на квартири-студії, ми почали думати про те, як і куди рухатися далі. Перевірену на котеджах бізнес-модель ми вирішили проектувати на ринок великих метрів у столичних новобудовах.
Так з’явився новий проект під назвою «3 лимона». Звичайно, рентабельність таких проектів трохи нижче, ніж в заміському сегменті, але це з лишком окупається за рахунок спрощеної системи узгодження проекту і закриття угоди.
У цій схемі ми також домовляємося з власниками великих квартир про продаж їх об’єктів по студіям, розділяючи об’єкт зонально на паперовому носії. Після чого через вже перевірені канали знаходимо потенційних покупців.
Досягнувши попередніх домовленостей, ми бронюємо квартиру і виходимо на завершальний етап операції. У цьому сегменті ми чекаємо більш оперативного закриття угод, оскільки для придбання житлових метрів нам не потрібно шукати 8-11 клієнтів. У разі навіть з самою великою квартирою – це 3-4 покупця, що зменшує кількість часу для спільних зустрічей, збору документів і вирішення інших важливих питань.
Ми вже відчули на собі, що працювати з квартирами технічно простіше, так як новобудови здаються з існуючими комунікаціями, де не потрібно вирішувати проблеми з проведенням газу і установкою котлів для опалення. Багатоповерховий будинок припускає більш типові проекти квартир, а це вкрай важливо, адже так набагато простіше і дешевше спрогнозувати витрати на ремонт і узаконити перепланування.