Що таке ліди і лідогенерація? І як усім цим користуватися?


Що таке ліди і лідогенераціяВідомо, що на ринку інтернет просування панує справжній бум лідогенераціі, з кожним днем зростає попит на послуги лід-менеджерів, а бізнесмени в паніці шукають розшифровки та пояснення термінів: лід, лідогенерація, лід-менеджмент, CPL і т. д.
Перш ніж кидатися наймати першого ліпшого лід-менеджера або йти вчитися навичкам лідогенераціі, давайте детально розберемо її основи – обіцяємо пояснювати максимально докладно, простими словами і короткими реченнями. Пропоную вам лидогенерация від ITID

Що таке ліди і лідогенерація?

Отже, не секрет, що кожному бізнесу потрібні клієнти.
Клієнти є в мережі Інтернет.
В пошуках клієнтів власники бізнесу звертаються до фахівців, які можуть залучати клієнтів з Інтернету.

До недавнього часу пошуком клієнтів в мережі називалося розміщення рекламного банера з посиланням для переходу на сайт. Але незабаром «голого» факту переходу користувача на сайт стало рекламодавцеві недостатньо. Він забажав платити виключно за результативні переходи на свій сайт, при яких користувачі здійснюють яку-небудь дію: залишають заявку, здійснюють дзвінок з сайту, проходять реєстрацію, купують або замовляють яку-небудь послугу.

У зв’язку з цим з’явився термін «Ліди» тобто клієнти, які прийшли на сайт, зацікавилися в товарі або послузі і залишили свою заявку або заповнили форму реєстрації.
Тут дуже важливо відзначити, що лід – поки потенційний, а не фактичний клієнт, тобто поки просто зацікавлена особа.

Виходячи з цього даємо визначення «Лідогенераціі». Це вид інтернет-маркетингу, заснований на генерації (тобто отриманні) лідів і передбачає оплату за результативні контакти користувачів (власне, ліди).

Контактами можуть бути номери телефонів, адреси електронної пошти або і те, і інше.

Скільки коштує лід?

Ціна на лід обмовляється заздалегідь і залежить від безлічі факторів: від ніші бізнесу, від наявності в ній конкуренції, від регіону просування, від конкретних переваг товару або послуги і т. д. Таким чином, вона коливається від 10 рублів до 10 000 рублів за одиницю ліда.

Говорячи про вартість ліда, важливо також відзначити абревіатуру CPL, яка розшифровується як Cost Per Lead, що по-російськи звучить як оплата за лід, а в житті представляє собою модель оплати за заявку з сайту, дзвінок з сайту, реєстрацію і т. д.

Природно, що ліди потрібні будь-якого бізнесу, оскільки сьогоднішні ліди – вже завтра стають клієнтами, а при правильному обслуговуванні клієнти переходять в ранг постійних.

Тому послуги з лідогенераціі сьогодні користуються величезним попитом. Власник бізнесу, який вирішив, що йому потрібні клієнти, може сам користуватися секретами ефективного залучення лідов, а може найняти фахівця з лідогенераціі (лід-менеджера), який буде постачати йому ліди в бажаному для нього кількості за обумовлену ціну.

Як працює лід-менеджер?

Ще одне питання, яке часто задають нам замовники – як відбувається робота лід-менеджера.

Наведемо стандартну схему роботи лід-менеджера «Академії Лідогенераціі»: в один прекрасний день замовник розуміє, що йому потрібні клієнти, і звертається за допомогою до наших фахівців.

Далі призначається жива зустріч клієнта і лід-менеджера. Якщо можливості зустрітися немає (приміром, замовник і лід-менеджер знаходяться в різних містах), можна зателефонувати по телефону або скайпу.

Перед тим, як укласти договір на надання послуг, наш фахівець проводить із замовником анкетування, де прописуються відповіді на важливі питання, пов’язані з залученням клієнтів: рід діяльності компанії, її переваги і недоліки, середній чек з однієї угоди, можливі бонуси, знижки і т. д.

Заповнення анкети – найважливіший момент у процесі роботи з лидами. І якщо Ви є власником бізнесу, ні в якому разі не не лінуйтеся відповісти на всі запропоновані питання максимально детально і чесно. Отримавши потрібні відповіді, лід-менеджер зможе найбільш детально і головне ефективно продумати стратегію роботи з Вашими майбутніми клієнтами.

Якщо ж Вам не запропонували пройти анкетування і без зайвих питань наобіцяли пригнати безліч лідов – це відмінний привід почати сумніватися у професіоналізмі працюючого з Вами лід-менеджера.
Хороший спеціаліст по лідогенераціі перед тим як приступити до роботи, детально вивчить Ваші товари або послуги, ретельно порівняє їх з аналогічними продуктами конкурентів, проаналізує особливості Вашої цільової аудиторії і т. д. і т. п. – повинна проводитися колосальна попередня робота.

Після цього лід-менеджер запускає етап тестування, яке прояснює останні неточності.

Тестування полягає в тому, що лід-менеджер створює сайт, запускає рекламу і починає гнати на нього трафік (тобто відвідувачів).

Вчасно тестування (по закінченні декількох днів) лід-менеджер віддає клієнту перші ліди, якість яких замовник може відразу ж перевірити, приміром, обдзвонивши їх.
На цьому етапі фахівець з лідогенераціі називає майбутню вартість одного ліда і приблизну кількість лідов, яке зможе регулярно поставляти замовнику.

Якщо обидві сторони задоволені цінами, якістю і термінами – можна переходити допідписання договору, де прописуються всі пункти співпраці, і лід-менеджер починає повноцінно працювати над залученням потоку клієнтів у бізнес клієнта.

 

Подальша взаємодія відбувається наступним чином: замовник і лід-менеджер періодично зустрічаються/зідзвонюються/зв’язуються по електронній пошті (спосіб зв’язку обумовлюється і якщо потрібно прописується в договорі); лід-менеджер передає клієнту ліди, клієнт за них платить. В результаті виходить повна гармонія – обидві сторони залишаються в плюсі: замовник отримує нових клієнтів, а значить і додатковий прибуток, лід-менеджер — стабільну зайнятість і постійний заробіток.

Робимо висновок, що грамотно налаштована лідогенерація вигідна всім.

Її головне достоїнство — плата за результат, дозволяє їй міцно зайняти лідируючі позиції на ринку Інтернет-маркетингу, витісняючи значно менш ефективні «кліки та покази».